Visualize your consumption

Visualize your consumption

I forbindelse med kurset ‘Co-design and Qualitative methods’ på min bachelor på IT-Universitetet designede vi et legende oplevelseskoncept i form at et Spot-On til en innovations-festival. I dette projekt tog jeg del i at facilitere workshops, konceptudvikle og lave grafisk materiale.

WaterCloset 2.0, iSave og Visualize your energy consumption var tre start-ups, som havde søgt hjælp til at gøre fremstillingen af deres produkter og services sjovere og mere interessante for deltagerne på denne innovationsfestival.

Gennem interviews med værksætterne, samt workshops med potentielle kunder til disse iværksættere, kom vi frem til hvordan folk i deres dagligdag relaterede til emnet ‘forbrug-besparelse’. Gennem grafiske visualiseringer af forbrug, og en quiz med seks små spørgsmål kunne deltagerne på festivalen evaluere deres viden omforbrug, og finde ud af hvilken type forbruger de var.

Formålet med denne process og spot-on var at få et overblik over folks viden om forbrug af vand og el, samt få deltagerne til at kritisk reflektere over deres vaner og adfærd.